ارتودنسي پيشرفته چيست؟

۳۰ بازديد

ارتودنسي پيشرفته يكي از انواع ارتودنسي هايي است كه در آن از تجهيزات مدرن و شيوه هاي به روز استفاده مي شود. تكنولوژي دندانپزشكي و ارتودنسي امروزه تفاوت چشمگيري با دهه هاي پيش دارد. متخصصان ارتودنسي و دندانپزشكان همواره در حال استفاده از دانش نوين و دستگاه هاي مدرن هستند. تكنولوژي همچنان در حال رشد و پيشرفت سريع بوده و به سرعت روش هاي درمان با كارآيي بالا و اثربخش را به بيماران ارائه مي كند.

ارتودنسي پيشرفته چيست؟

بيشتر مردم به دنبال داشتن دندان هاي سالم و لبخندي جذاب هستند. اما همه افراد چنين شانسي ندارند. كساني كه هم دندان سالم داشته و هم از سلامت كامل لثه ها برخوردار هستند نيازي به استفاده از اين دانش را ندارند. با استفاده از اين عوامل مي توان لبخند زيبا و چهره زيبايي خلق كرد. افرادي وجود دارند كه علاوه بر داشتن لثه هاي سالم دندان هاي كج و نامرتب داشته و از اين بابت احساس نارضايتمندي دارند. در حال حاضر با پيشرفت علم دندانپزشكي و ارتودنسي مي توان دندان هاي كج و ناصاف را مرتب كرده و هر گونه اختلالات مربوط به بايت اعم از اوربايت، اپن بايت، كراس بايت و آندربايت را به صورت پيشرفته و مدرن درمان كرد.

در گذشته نصب دستگاه ارتودنسي روي دندان مي توانست سبب حركت دندان ها شود. قرارگيري براكت ها، سيم ارتودنسي و كش هاي ارتودنسي علاوه بر حركت دندان و هدايت آن ها به سمت موقعيت جديد، مي توانست به ريشه دندان نيز آسيب رسان باشد. اما امروزه با استفاده از ارتودنسي پيشرفته اين امكان به حداقل و در برخي از موارد حتي به صفر رسيده است.

مشخصه هاي ارتودنسي پيشرفته

همانطور كه گفته شد، در ارتودنسي نيروي وارده به دندان سبب حركت آن ها و انتقال به جايگاه مناسب مي شود. ارتودنسي پيشرفته كه امروزه كاربرد زيادي دارد داراي مشخصه هايي است:

  • در حال حاضر روش هاي جديد ارتودنسي با ارائه تجهيزات مدرن نيروهايي كه به دندان وارد مي آيد را محاسبه مي كند. در نتيجه از وارد آمدن فشار زياد به ريشه دندان ها پيشگيري شده و هيچ گونه آسيبي به دندان وارد نمي شود.
  • در ارتودنسي پيشرفته تجهيزات و وسايل ارتودنسي به گونه اي طراحي شده اند كه بسيار كمتر جلب توجه كرده و يا اصلاً قابل مشاهده نيستند. اين امر سبب زيبايي بيشتر دهان و دندان شده و درمان صورت مي گيرد. ارتودنسي لينگوال يا ارتودنسي پشت دنداني نيز از ارتودنسي هاي پيشرفته است كه دستگاه ارتودنسي در پشت دندان ها نصب شده و قابليت ديد آن ها بسيار اندك است.
  • در گذشته در هنگام فشردگي و شلوغي دندان ها از كشيدن دندان استفاده مي شد اما در ارتودنسي پيشرفته با درمان به موقع مي توان فضاي مناسب و لازم براي مرتب شدن دندان ها را با وسيع تر كردن فك فراهم كرد بدون آن كه نيازي به كشيدن دندان وجود داشته باشد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد