لاغري و تناسب اندام با زومبا

۲۷ بازديد

ورزش زومبا كه تركيبي از حركات هوازي و رقص لاتين با گام هاي سريع است، يكي از مهيج ترين و پرتحرك ترين روش هاي كاهش وزن است كه تمام بدن را از بالا تا پائين با خود درگير مي كند. اسم زومبا از يك كلمه لاتين به معناي نرمش سريع و خوش گذراني برداشته شده است.

روزي در دهه 90 يك مربي ابروبيك كلمبيايي به نام آلبرتو بتو پرز نوار هاي موسيقي خود را جا گذاشت اما بايد كلاس را اجرا مي كرد. پس نوار هاي موسيقي لاتين خود را از ماشين برداشت و با حركات ايروبيك تركيب كرد و اولين كلاس زومباي غير رسمي در جهان شكل گرفت. سايت رسمي زومبا تعداد رقصندگان زومبا را ۱۵ ميليون نفر اعلام كرده است.

مزايا رقص و ورزش زومبا

رقص زومبا تاثيرات مختلفي در بدن ما ايجاد مي كند و مزاياي زيادي دارد كه اين موارد باعث محبوبيت هرچه بيشتر اين ورزش شده است. از جمله مزاياي اين رقص عبارتند از:

لاغري و تناسب اندام با زومبا

به دليل تركيب تمرينات كالري سوز ايروبيك و رقص در ورزش زومبا، اين ورزش يكي از كالري سوز ترين تمرينات هوازي است. طبق مطالعه انجام شده، كالري سوزي بزرگترين فايده ورزش زومبا است و در هرجلسه زومبا مي توانيد بدون خستگي بين 500-800 كالري بسوزانيد. اين كالري سوزانده شده حتي بيشتر از ورزش هاي ايروبيك و يوگا است.

لازم به ذكر است كه سرعت سازگاري بدن با يك ورزش بسيار زياد است، پس سعي كنيد در كنار زومبا، ديگر ورزش هاي هوازي مانند شنا و پياده روي براي لاغري هم انجام دهيد.

تقويت عضلات كل بدن

اين ورزش تمام بدن و همه گروه هاي عضلاني بدن را درگير مي كند. بسياري از حركات اين رقص ماهيچه هاي بازو و سرشانه را درگير مي كند. از آنجايي كه اين ورزش نوعي رقص هم است و در آن از پاهاي خود زياد استفاده مي كنيد، باعث مي شود عضلات همسترينگ، ساق پا و ديگر ماهيچه هاي پا تقويت شوند. علاوه بر عضلات دست و پا، ورزش زومبا براي لاغري شكم و پهلو هم بسيار مفيد است و عضلات شكم را قوي تر مي كند.

مبارزه با استرس و افسردگي

همانطور كه اشاره كرديم، زومبا مزاياي مختلفي دارد كه علاوه بر اثرات مثبت رقص زومبا براي لاغري، تاثيرات فوق العاده اي نيز در كاهش استرس و اضطراب هاي روزانه شما دارد. اين ورزش شاد باعث تقويت روحيه شما و در نتيجه ترشح اندورفين هايي مانند سروتونين مي شود كه اضطراب و افسردگي شما را كاهش مي دهد.

در كل مي توان گفت رقص زومبا باعث قوي تر، هماهنگ تر و شاد تر شدن شما مي شود. بنابراين متخصصان ورزشي به اكثر افرادي كه به دنبال ورزشي چربي سوز و در عين حال نشاط آور و سرگرم كننده هستند، ورزش و رقص زومبا را پيشنهاد مي دهند.

منبع: https://www.sira.fit/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد