خنك كننده روغن موتور كيا و هيونداي

۲۹ بازديد

روغن در موتور خودرو يكي از اجزاي حياتي بوده و مانند خون در تمامي قسمت هاي سيستم موتور جريان دارد. بر اثر تماس داشتن اين روغن با موتور خودرو، باعث مي شود كه دماي آن بالا رود. اگر دماي آن به قدري بالا رود كه داغ شود، شروع به تجزيه مي كند و باعث مي شود روغن بيش از حد شل و روان شود و درنتيجه سطح فشار آن به طور قابل توجه و خطرناكي كاهش پيدا مي كند. از طرف ديگر اگر روغن موتور زيادي سرد باشد باعث مي شود كه اين روغن به حد ويسكوزيته مناسبي نرسد و عملكرد خوبي نداشته باشد.

براي دچار نشدن به اين مشكلات از سيستم خنك كننده روغن موتور استفاده مي شود كه ترموستاتي كه در آن است باعث مي شود دماي روغن موتور خودروي شما به درستي حفظ شود و بهترين عملكرد را از خود به جاي بگذارد. خنك كننده روغن موتور در حقيقت يك رادياتور كوچك است كه در قسمت جلويي سيستم خنك كننده ماشين قرار گرفته و در كل زماني كار مي كند كه موتور ماشين روشن باشد.

بيشتر بخوانيد: خريد ترموستات خودروي كيا و هيونداي 

علائم خرابي رادياتور يا خنك كننده روغن موتور

همانطور كه مي دانيم تمامي قطعات به كار رفته در خودرو بعد از مدتي فرسوده مي شوند و نياز به تعويض دارند. رايج ترين مشكلاتي كه براي خنك كننده روغن موتور ايجاد مي شود ترك خوردن و نشتي آن است كه 2 عامل زنگ زدگي و ارتعاشات جاده باعث آن مي شوند. خنك كننده روغن موتور نيز با داشتن يك سري علائم و نشانه ها به ما مي فهماند كه دچار فرسودگي شده و نياز به تعويض دارد. در ادامه به نام بردن اين علائم مي پردازيم:

وجود روغن در سيستم خنك كننده

هنگامي كه رادياتور خنك كننده روغن موتور از داخل خراب شود، ممكن است باعث شود كه در سيستم خنك كننده خود متوجه وجود روغن موتور شويد. اين اتفاق زماني رخ مي دهد كه موتور در حال كار است و فشار روغن بيشتر از فشار سيستم خنك كننده است. در اين حالت روغن وارد سيستم خنك كننده مي شود. اين موضوع در نهايت باعث عدم روغن كاري كافي موتور مي شود و مي تواند موتور خودرو  شما را به شدت خراب كند.

وجود مايع خنك كننده در روغن

هنگامي كه موتور در حال كار نباشد و سيستم خنك كننده تحت فشار قرار بگيرد، مايع خنك كننده از سيستم خنك كننده خودرو وارد محفظه روغن موتور مي شود. سطح بالاي تابه روغن موتور مي تواند با چرخاندن ميل لنگ در هنگام چرخش روغن، به موتور آسيب برساند.

براي تهيه خنك كننده روغن موتور براي خودروي كيا يا هيونداي خود بهتر است از متخصصان خوبي مشاوره بگيريد تا بونيد بهترين قطعات هيونداي و كيا را براي خودروي خود خريداري كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد