عمل اسليو معده: رژيم غذايي بعد از اسليو معده

۲۸ بازديد

هنگامي كه افراد چاق براي كاهش وزن خود، رژيم هاي لاغري اصولي مختلف و انواع ورزش ها را امتحان كرده باشند اما اين كار آن ها را به نتيجه موردنظر خود نرسانده باشد، افراد اقدام به انجام عمل هاي لاغري مانند عمل اسليو معده مي كنند كه در ادامه به بررسي آن خواهيم پرداخت.

روش انجام اسليو معده

اين عمل جراحي يكي از ايمن ترين روش هاي جراحي لاغري است كه با هدف كاهش حجم معده افراد چاق انجام مي شود. اين عمل به روش لاپاراسكوپي انجام شده و در طي آن حدود 80 درصد از حجم معده در طول انحناي بزرگ تا نزديكي محل اتصال معده به مري برداشته مي شود. براي انجام اين عمل برش هاي كوچكي روي سطح شكم ايجاد مي شود و ابزار جراحي از آن طريق وارد شكم بيمار مي شود. بعد از خارج كردن بخش موردنظر، قسمت باقي مانده از معده كه به شكل لوله يا يك موز است دوخته مي شود.

رژيم غذايي بعد از عمل اسليو معده

يكي از مهم ترين مواردي كه بعد از انجام عمل اسليو معده بايد به آن توجه كرد، رژيم غذايي بعد از عمل اسليو معده است. اين عمل جراحي نيز مانند ساير روش هاي جراحي ديگر عوارضي مانند سوء تغذيه، استفراغ، افت قند خون و ...دارد كه ممكن است در فرد ظاهر شود و در صورت رعايت اين رژيم غذايي مي توان از وقوع آنها جلوگيري كرد.

اين رژيم غذايي بعد از عمل اسليو معده به شرح زير است:

روز اول بعد از عمل اسليو معده بايد فقط مايعات مصرف كرد.

رژيم غذايي روز دوم تا چهاردهم مايعات كامل كه شامل شير، آب، شيك هاي پروتئيني و آبگوشت مي باشد، هستند.

رژيم غذايي هفته سوم تا چهارم بعد از جراحي شامل غذاهاي نرم و آبكي مي باشد.

طبق تجربه افرادي كه عمل لاغري اسليو معده انجام داده اند، بعد از گذشت 4 هفته مي توان به مرور به رژيم غذايي روزانه و نرمال خود بازگشت.

اما بايد به اين نكته اشاره كرد كه پس از انجام عمل اسليو معده، اين افراد اجازه مصرف تعدادي از مواد غذايي را ندارند كه اين مواد شامل موارد زير مي شوند:

  • انواع غذاهاي سفت و سخت مانند ته ديگ، گز و ...
  • غذاها و نوشيدني هايي كه سرشار از كالري هستند مانند بستني، شكلات، كيك و ...
  • انواع نوشابه هاي شيرين و گازدار
  • آدامس و غذاهايي كه منجر به ايجاد نفخ معده مي شوند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد