پيرسينگ دهان و تاثير آن بر دندان ها

۲۹ بازديد

پيرسينگ دهان يك روش آرايشي و زيبايي است كه در آن بخشي از دهان يا اطراف آن سورراخ مي شود تا يك ميله فلزي كوچك بتواند از آن رد شود. پيرسينگ كردن شبيه سوراخ كردن گوش است با اين تفاوت كه بخش هاي ديگري از بدن و مخصوصا شكم و صورت در آن سوراخ مي شوند. امروزه دختران و همچنين پسران جوان زيادي علاقه به انجام اين كار دارند، اما بايد اين را هم دانست كه انجام اين كار ممكن است خطراتي را در پي داشته باشد، كه در ادامه به معرفي و بررسي شايع ترين خطرات پيرسينگ دهان و تاثير روي دندان ها مي پردازيم.

تاثير پيرسينگ دهان بر دندان ها چيست؟

انجام پيرسينگ دهان و به همراه داشتن دائمي يك قطعه فلزي در دهان، مي تواند تاثيرات مهمي روي دهان و دندان داشته باشد كه در اينجا به معرفي شايع ترين اين خطرات مي پردازيم:

  • بروز انواع عفونت ها

زماني كه در دهان زخمي ايجاد شود، باكتري هاي موجود در دهان مي توانند از طريق آن وارد خون شده و براي فرد مشكل ساز شوند. علاوه بر اين، گير كردن ذرات ريز مواد غذايي داخل سوراخ هاي ايجاد شده مي تواند خطرناك باشد. همه اين موارد به نوبه خود باعث عفونت داخل دهان مي شود. اين نكته را هم بايد دانست كه مهم ترين تاثير پيرسينگ دهان بر دندان ها همين عفونت هاي ناشي از اين كار است.

  • تحليل رفتن ميناي دندان

ميناي دندان سطحي و محكم ترين لايه دندان است كه از دندان هاي شما محافظت مي كند. در صورتي كه پيرسينگ بيش از حد با ميناي دندان شما در تماس باشد مي تواند باعث وارد شدن آسيب به آن و يا تحليل رفتن ميناي دندان شود.

  • وارد شدن آسيب به لثه

تجربه نشان داده است كه 35٪ از افرادي كه پيرسينگ دهان انجام داده اند، طي 4 سال اول بعد از انجام اينكار دچار بيماري لثه مي شوند.

  • افزايش طول درمان ارتودنسي: همانطور كه گفتيم انجام پيرسينگ دهان باعث ايجاد آسيب به لثه و عفونت لثه مي شود و اين يكي از مهم ترين عواملي است كه مي تواند درمان ارتودنسي را طولاني تر كند. همچنين اگر بريس ارتودنسي داشته باشيد، اين فلز مي تواند با بريس هاي شما برخورد داشته و باعث شل شدن براكت ها يا وارد شدن آسيب به سيم قوس دار ارتودنسي شود.
  • مشكلات مربوط به معاينات دندان ها: اغلب پروسه هاي دندانپزشكي نيازمند تصويربرداري با كمك اشعه ايكس هستند. اگر شخص پيرسينگ دهان داشته باشد، گرفتن عكس دندان با مشكل مواجه خواهد شد و پيرسينگ باعث مي شود كه متخصص به طور دقيق نتواند دندان ها يا ريشه آن ها را مشاهده كند.
  • وارد شدن آسيب عصبي به دندان
  • از دست دادن حس چشايي

منبع: https://www.chalava.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد