ارتودنسي فيك چگونه است؟

۲۹ بازديد

كم نيستند افرادي كه دچار ناهنجاري هاي مختلف فك و دنداني هستند و از ظاهر خود رنج مي برند. خوشبختانه امروزه افراد بيش از پيش به فكر درمان اين مشكلات دنداني خود افتاده اند اما متاسفانه بعضي از اين افراد مايل به ارتودنسي كردن دندان ها هستند اما هزينه كافي براي اين كار را ندارند؛ بنابراين افرادي سود جو ارتودنسي فيك و تقلبي را پيشنهاد مي دهند. شكل و ظاهر ارتودنسي فيك هم مانند ارتودنسي واقعي است و از اجزايي مثل براكت و سيم ارتودنسي تشكيل شده است.

ارتودنسي ثابت چيست؟

در ارتودنسي ثابت اجزاي ارتودنسي به طور ثابت روي دندان ها مي چسبند و بيمار نمي تواند به خواست خودش آن ها را از دهان بيرون بياورد. ارتودنسي ثابت اجزايي مانند نگين دارد كه به آن ها براكت مي گويند. اين براكت ها به وسيله ي سيم ها  و الاستيك هاي كشي به دندان ها متصل مي شوند. در ارتودنسي ثابت معمولا دندان ها در هر ماه حدود ۱ ميلي متر حركت مي كنند.

آيا ارتودنسي فيك دندان ها را منظم مي كند؟

افرادي هستند كه فكر مي كنند با اين ارتودنسي ها مي توان به دندان هاي بي نظم خود نظم و ترتيب بخشيد. بايد بدانيد كه اين ارتودنسي ها تغييير چنداني در دندان هاي شما ايجاد نمي كنند و اگر هم بتوانند دندان هاي شما را نظم دهند، حتما با تحميل فشار هاي نامناسب و پيش بيني نشده اين كار را انجام مي دهند كه براي دندان هاي شما بسيار مضر است.

عواقب استفاده از ارتودنسي فيك چيست؟

به دليل اينكه اين ارتودنسي ها از مواد ارزان ساخته شده اند و بيشتر از لاستيك و فلزات بي ارزش هستند، سرشار از سرب هستند و درنتيجه سمي اند و در مواردي ممكن است باعث مسموميت شديد و حتي مرگ بيمار شوند.

از مهم ترين معايب و ضررهايي كه ارتودنسي هاي فيك و تقلبي مي تواند به دندان و دهان بيمار وارد كند، پوسيدگي دندان و خراب شدن دندان ها است.

ارتودنسي هاي ثابت واقعي هم مي توانند باعث بروز عفوت دهان و دندان و همچين التهاب لثه شوند. اين امر در ارتودنسي هاي فيك بيشتر به چشم مي خورد و گاهي اوقات اين التهابات آنقدر شديد مي شود كه براي رفع آن بايد از دارو هاي سنگين و يا حتي عمل جراحي كمك گرفت.

ارتودنسي هاي تقلبي ممكن است آنقدر دندان ها را بچرخانند كه از حالت قبلي هم كج تر و بي نظم تر شوند.

عمر وسايل ارتودنسي فيك چقدر است؟

عمر اين بريس هاي تقلبي و فيك معمولا بين ۳ تا ۵ ماه است و بعد از مدت كوتاهي چسب هاي استفاده شده در آن شروع به كنده شدن مي كنند و وضعيت بدي را در دهان بيمار ايجاد خواهند كرد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد