كاربردهاي تامپون بيني چيست؟

۳۰ بازديد

رينوپلاستي يا جراحي زيبايي بيني (تغيير شكل بيني)، به‌منظور بهبود ظاهر بيني صورت مي‌پذيرد، به‌نحوي‌كه ظاهر بيني هماهنگي بيشتري با ديگر اجزاء صورت به دست آورد و عملكرد آن نيز حفظ يا بهتر از قبل ‌شود. در گذشته، يكي از جنبه‌هاي منفي عمل جراحي بيني، روند ناراحت‌كننده بهبودي آن بود. به‌ منظور كنترل عوارض جانبي اين روش، جراح از يك روش شناخته‌شده‌اي تحت عنوان “پانسمان بيني” استفاده مي‌نمود. پانسمان بيني هر چند در ظاهر ناخوشايند بود اما پس از جراحي بيني امري متداول تلقي مي‌گرديد، خواه جراحي به‌ منظور زيبايي انجام شده باشد و خواه به ‌منظور بهبود عملكرد و رفع انسداد بيني، در اين حالت بيمار مجبور بود با پانسمان بيني كنار بيايد تا نتيجه دلخواه به دست آيد. برخي از افراد در طول استفاده از تامپون بيني، احساس ناخوشايندي دارند، ولي آن‌قدري نيست كه بيمار نتواند تحمل نمايد، بخصوص زماني كه قرار است بعد از جراحي ظاهر فرد زيباتر و متناسب‌تر گردد.

بيشتر بخوانيد: تزريق فيلر بيني

نقش تامپون بيني بعد از جراحي بيني

  • ابتدا اين كه تامپون بيني از بروز هرگونه خونريزي جلوگيري مي كنند. در واقع به جهت اين كه بعد از جراحي بيني خونريزي از بيني امري طبيعي است بنابر اين تامپون ها كمك مي كنند كه ميزان خونريزي كاهش پيدا كند.
  • دومين مزيت اين است كه به دليل اين كه بعد از جراحي بيني ساختار بيني شكل پذير است و نرم است به راحتي امكان بروز مشكل وجود دارد. از اين رو زماني كه اين تامپون ها داخل بيني قرار مي گيرد استحكام بيني را افزايش داده و موجب فرم گيري بهتر استخوان بيني مي شود.
  • از سوي ديگر نيز تامپون ها موجب محكم شدن تيغه بيني مي شوند.

بيشتر بدانيد: عمل جراحي بيني

آيا برداشتن تامپون بيني درد دارد؟

انجام اين كار با استفاده از مواد جديد مورد استفاده در تامپون و تكنيك‌هاي جراحي مدرن بهبود مشخص پيدا كرده و ناراحتي كمتري براي فرد نسبت به گذشته به همراه دارد. هنگامي كه تامپون بيني بزرگ باشد، جراح معمولاً از يك نوع لوله در داخل بيني بيمار استفاده مي‌كند تا به اين ترتيب تا حدودي عبور هوا از مسير بيني امكان‌پذير شود. با وجودي كه مسير ايجاد شده توسط اين لوله براي عبور هوا زياد نيست، با استفاده از اين روش هنگام خارج كردن تامپون، فضاي اشغال شده توسط لوله امكان وارد كردن داروي بي‌حسي و ضد احتقان را به داخل بيني ايجاد خواهد كرد. به اين ترتيب با استفاده از اين روش مي‌توان ناراحتي و خونريزي ايجاد شده به خاطر خارج كردن تامپون را كاهش داد.

منبع: https://www.drmattab.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد