مقايسه سوناتاLF با اپتيما 2016

۲۵ بازديد

سوناتا LF توليد شده شركت خودروسازي هيونداي و كيا اپتيما محصول شركت كياموتورز است كه رقيبان كره اي يكديگر هستند و ما در اين مقاله قصد داريم به بررسي و مقايسه كيا اپتيما 2016 و هيونداي سوناتا LF بپردازيم. شركت كيا موتورز از قديمي ترين شركت هاي خودرو ساز كره جنوبي است كه در سال 1994 فعاليت خود را آغاز كرد، در سال 1997 در جريان بحران مالي پيش آمده در آسيا دچار ورشكستگي شد و توسط شركت خودرو سازي كره اي هيونداي موتور در سال 1998 خرداري شد و امروزه به ‌عنوان زيرمجموعه ‌اي از گروه خودروسازي هيونداي موتور شناخته مي شود.

درست است كه اين شركت به عنوان زيرمجموعه شركت هيونداي به حساب مي آيد، اما اين 2 شركت به هيچ عنوان يكي نيستند. دو نمونه از مشهورترين محصولات اين دو كمپاني خودروساز هيونداي سوناتا LF و كيا اپتيما مي باشد.

هيونداي سوناتا LF 

هيوندا سوناتا از سال 1986 وارد بازار جهاني و از سال 2004 وارد ايران شد و تا به امروز در 8 نسل توليد شده است. سوناتا LF به نسبت مدل قبلي خود يعني سوناتا YF از نظر ظاهري پيشرفت عالي اي داشته اما نتوانسته فروش بالاي مدل قبلي خود را تجربه كند. زيرا براي برطرف كردن ضعف هاي مدل قبلي هزينه بالايي داشته و در نتيجه قيمت سوناتاLF  نيز متعاقبا از نسل قبلي خود بالاتر بوده كه باعث خريد  كمتر اين خودرو از كمپاني هيونداي شده است.

اين خودرو 4 سيلندر بوده و قدرت موتور آن 171 اسب بخار است. همچنين مصرف سوخت اين خودرو در داخل شهر 12.7 ليتر در 100 كيلومتر است و حداكثر سرعت اين خودرو 205 كيلومتر در ساعت گزارش شده است.

آپشن ‌هاي سوناتا LF

  • ترمز ضد قفل ABS
  • ده كيسه هوا
  • سنسور پارك در جلو و عقب
  • سيستم خودكار از بين برنده بخار شيشه جلو
  • و ...

كيا اپتيما JF

كيا اپتيما از محبوب ترين خودروهاي خارجي در ايران است كه از سال 2005 وارد بازار جهاني شده است. اين خودرو 4 سيلندر بوده و قدرت موتور آن 172 اسب بخار است. مصرف سوخت شهري آن 11.9 ليتر در 100 كيلومتر است.

سوناتا LF يا اپتيما 2016 كدام بهتر است؟

با اينكه سوناتا ال اف آپشن هاي بسيار زيادي دارد ولي در ميدان نبرد با كيا اپتيما 2016، كيا اپتيما بسيار چالاك تر است و كيفيت سواري آن نيز بهتر بوده و همچنين مصرف سوخت كيا اپتيما به نسبت خودروي رقيب خود كمتر است.

براي خريد قطعات كيا و هيونداي به نمايندگي هاي رسمي آنها مراجعه كرده تا بتوانيد از اصل بودن قطعات خريداري شده اطمينان حاصل كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد