علائم خرابي خنك كننده روغن موتور

۳۴ بازديد

خنك كننده روغن موتور يك رادياتور كوچك است كه در جلوي سيستم خنك كننده خودرو نصب شده و همانطور كه از اسمش پيداست وظيفه آن خنك كردن روغن موتور هنگام عبور از لوله هاي پيچ در پيچ داخل خنك كننده است تا باعث احتراق زودرس يا ناقص و ... نشود. در اين سيستم خنك كننده يا راديتاور به جاي آب از روغن استفاده شده است و هنگام روشن بودن خودرو كار مي كند.

تعويض روغن اغلب باعث حفظ و افزايش توان روانكاري مي شود و يك سيستم خنك كننده روغن مي تواند كيفيت روغن را با كاهش دماي كاركرد روغن تا حدود 30 درصد براي دوره هاي زماني طولاني تري حفظ نمايد.

علائم خرابي رادياتور روغن موتور چيست؟

خراب بودن خنك كننده روغن موتور علائم و نشانه هاي خاصي دارد كه با مشاهده اين علائم بايد اقدام به تعويض اين سيستم كرد. اين نشانه ها شامل موارد زير مي شوند:

نشت روغن از خنك كننده روغن موتور يا رادياتور روغن

يكي از مهمترين بخش هاي سيستم خنك كننده خودرو كيا يا هيونداي شما، آداپتور خنك كننده روغن است. اين آداپتور خطوط روغن را به خود كولر وصل كرده و يك آداپتور ديگر روغن خنك شده به درون روغن تابه مي فرستد. در صورت خرابي اين آداپتور خنك كننده روغن، ممكن است رون موتور از موتور خارج شود. با نشت روغن، موتور توانايي روغن كاري خود را از دست مي دهد و اين امر مي تواند باعث افزايش اصطكاك ناشي از عدم روانكاري مناسب، افزايش دماي موتور و سايش قطعات به يكديگر شود.

نشت مايع خنك كننده موتور از كولر روغن

خرابي خنك كننده روغن ممكن است تمام مايع خنك كننده موتور را از داخل موتور خارج كند و اين نشت خنك كننده چه زياد باشد چه كم، در نهايت اگر سريع تعمير نشود موتور را بيش از حد گرم مي كند.

بيشتر بخوانيد: خريد ترموستات خودرو 

وجود روغن در سيستم خنك كننده

اگر آداپتور خنك كننده روغن از داخل خراب شود، ممكن است در سيستم خنك كننده خود متوجه وجود روغن موتور شويد. اين اتفاق هنگام كار موتور و زماني رخ ميدهد كه فشار روغن بيشتر از فشار سيستم خنك كننده است. در اين حالت روغن وارد سيستم خنك كننده مي شود. اين موضوع در نهايت باعث عدم روغن كاري كافي موتور مي شود و مي تواند موتور خودرو  شما را به شدت خراب كند.

وجود مايع خنك كننده در روغن

هنگامي كه موتور در حال كار نباشد و سيستم خنك كننده تحت فشار قرار گيرد، مايع خنك كننده از سيستم خنك كننده خودرو به داخل تابه روغن موتور وارد مي شود. سطح بالاي تابه روغن موتور مي تواند با چرخاندن ميل لنگ در هنگام چرخش روغن، به موتور آسيب برساند.                                                     

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد