نكات مهم در انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي

۲۹ بازديد

ارتودنسي يكي از شاخه هاي تخصصي دندانپزشكي است و هر دندانپزشكي نمي تواند كار درمان ارتودنسي يك فرد را به عهده بگيرد. دندانپزشكي كه قصد دارد در شاخه ارتودنسي دندان فعاليت كند بايد بعد از گذراندن دوره دندانپزشكي عمومي، 3 الي 4 سال ديگر را هم به صورت تخصصي دوره ارتودنسي دندان را ببيند تا بتوان او را به عنوان متخصص ارتودنسي يا ارتودنتيست شناخت.

متخصص ارتودنسي با انجام انواع روش هاي ارتودنسي شامل ارتودنسي فلزي سنتي، ارتودنسي سراميكي، لينگوال يا پشت دنداني، ديمون و ارتودنسي متحرك اينويزيلاين به تشخيص و درمان مشكلات و ناهنجاري دندان و فك مي پردازد كه باعث زيبايي بخشيدن به دندان ها و در نتيجه چهره يك فرد مي شود.

نكات مهم در انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي كرج

پس از پيدا كردن چندين متخصص ارتودنسي خوب در منطقه مورد نظر خود از 3 طريق كمك از دندانپزشك خود، جستجوي عبارت بهترين متخصص ارتودنسي در اينترنت و همينطور سوال از اطرافيان، مي توانيد با كمك گرفتن از نكاتي كه در ادامه ذكر مي كنيم بهترين ارتودنتيست را براي خود انتخاب كنيد:

درباره تجهيزات و تكنولوژي هاي كلينيك سوال كنيد: يكي از معيارهاي يك متخصص ارتودنسي خوب علاوه بر داشتن مهارت و تجربه بالا اين است كه از تجهيزات و دستگاه هاي مدرن و به روز دنيا استفاده كند. اين طبيعي است كه درماني كه با اين تجهيزات انجام مي شود، اثربخش تر و سريع تر است.

نزديكي يا دوري كلينيك را در نظر بگيريد: درمان ارتودنسي پروسه اي طولاني است و نياز دارد تا دفعات زيادي به مطب ارتودنسي مراجعه كرد. به همين دليل بهتر است كه مطب دندانپزشكي مورد نظرتان به محل كار يا منزل نزديك باشد.

به محيط كلينيك حتما توجه كنيد: به دليل اينكه درمان ارتودنسي يك درمان زمان بر است، محيط كلينيك و درمان بسيار پر اهميت است. زيرا اگر محيط كلينيك مناسب نباشد، ممكن است پس از چندين بار مراجعه به مطب از محيط دلزده شويد يا ادامه درمان برايتان سخت باشد. بنابراين بهتر است حتي اگر بهترين متخصص ارتودنسي را نيز پيدا كرديد ولي محيط مطب او مناسب نبود و نتوانستيد ارتباط خوبي با آن برقرار كنيد، به دنبال جاي ديگري باشيد.

از تعرفه درماني و نحوه پرداخت آن مطلع شويد: به دليل اينكه هزينه ارتودنسي نسبت به ساير درمان هاي دندانپزشكي گران تر است؛ بنابراين خيلي مهم است كه ارتودنتيستي كه شما انتخاب كرده ايد هزينه هاي معقول و منصفانه اي را از شما دريافت كند. البته برخي از متخصصين خوب، هزينه ارتودنسي دندان را قسط بندي مي كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد