معرفي بهترين غذاهاي رژيمي با گوشت

۲۹ بازديد

درست است كه گوشت قرمز كالري به نسبت زيادي دارد اما در يك رژيم لاغري اصولي مي توان براي تامين پروتئين و آهن مورد نياز بدن انواع غذاي رژيمي با گوشت را استفاده كرد. گوشت قرمز را در يك رژيم غذايي مناسب مي توان به صورت گوشت تكه اي و يا گوشت چرخكرده مصرف كرد.

تهيه غذاي رژيمي با گوشت چرخ كرده يكي از محبوب ترين نوع مصرف گوشت قرمز است كه طرفداران زيادي دارد. زيرا افرادي هستند كه تمايلي به مصرف گوشت تكه اي ندارند و اين حالت از گوشت قرمز را ترجيح مي دهند. در يك رژيم لاغري بايد از گوشت چرخ كرده اي استفاده كرد كه ۵% چربي دارد. ميزان كالري هر ۱۰۰ گرم گوشت چرخكرده با اين ميزان چربي، ۱۳۶ كيلو كالري است.

خوراك گوشت و سبزيجات رژيمي

يكي از محبوب ترين انواع غذاي رژيمي با گوشت تكه اي، خوراك گوشت و سبزيجات است كه مي توان با انواع سبزيجات برحسب علاقه خود تهيه كرد.

طرز تهيه:

  • 500 گرم گوشت را به قطعات كوچك تقسيم كرده و با كمي روغن كنجد تفت دهيد.
  • سپس 3 حبه سير و يك عدد پياز متوسط را خرد كرده و به آن اضافه كنيد و بعد از طلايي شدن رنگشان، ادويه هاي مدنظر شامل نمك، فلفل، پودر دارچين و زردچوبه را اضافه كنيد.
  • سپس سبزيجات مورد نظر خود مانند هويج، سيب زميني و كدو را حلقه اي برش داده و به گوشت اضافه كنيد و تا زماني هم بزنيد كه سرخ شوند اما له نشوند.
  • سپس آب گوشت يا تركيب عصاره گوشت و آب جوش را به تابه اضافه مي كنيم و در تابه را مي بنديم و اجازه مي دهيم تا مواد به مدت ۲ ساعت روي شعله ملايم گاز بپزند.
  • 15 دقيقه مانده به پايان پخت غذا، مقداري ليموتر و جعفري تازه به خوراك اضافه كنيد.

كباب تابه اي بدون روغن

اين غذاي رژيمي را خوب است با سالاد و دورچين سبزيجات سرو كنيد. اين غذا كه كالري آن فقط 45 است را مي توان هم در وعده ناهار و هم شام مصرف كرد.

طرز تهيه:

  • 3 عدد پياز رنده شده را با 250 گرم گوشت چرخكرده مخلوط كنيد و به آن زردچوبه، فلفل سياه، پودر سير و دارچين اضافه كنيد.
  • سپس آن را در ماهيتابه اي پهن كرده و نصف ليوان آب به آن اضافه كنيد و در ماهيتابه را بگذاريد.
  • گوجه فرنگي ها را به صورت حلقه اي خرد كرده و روي مواد بچينيد. درب تابه را ببنديد و بعد از ۱۵ دقيقه كباب ما آماده است.

منبع: https://www.sira.fit/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد