آيا ارتودنسي متحرك را مي شناسيد؟

۲۸ بازديد

جهت آشنايي با ارتودنسي متحرك دندان با ما تا انتهاي مقاله همراه باشيد. ارتودنسي متحرك نوعي از ارتودنسي دندان است كه مي توان آن را در طول دوره درمان از دهان خارج كرد؛ به اين دليل كه اين دستگاه ارتودنسي به دندان هاي بيمار چسبانده نمي شود. ارتودنسي متحرك به شكلي طراحي شده است كه با اندازه دندان هاي بيمار هماهنگ باشد و به برنامه بيمار در فرايند درمان ارتودنسي كمك نمايد. اين نكته را در نظر داشته باشيد كه متخصص ارتودنسي است كه بايد مشخص كند كه از ارتودنسي متحرك در درمان دندان ها استفاده شود يا نه.

دستگاه هاي ارتودنسي چند نوع دارند؟

براي بسياري از افراد اين سوال پيش مي آيد كه ارتودنسي متحرك براي چه دندان هايي است؟ براي پاسخ به اين سوال بايد تقسيم بندي دستگاه هاي ارتودنسي را بشناسيد. گروه اول متناسب با جابجايي ساده دنداني است. دومين گروه از دستگاه هاي ارتودنسي متحرك براي جابه جايي فك ها يا همان فك بالا و پايين مناسب است. اين دستگاه ها نيرويي را با استفاده از فنرها و پيچ ها و ديگر اجزاي دستگاه ارتودنسي به دندان ها و يا فك ها وارد مي كنند. همينطور مي توان از آن ها در درمان هاي دقيق تر و دشوارتر نيز بهره برد و تا زماني بايد استفاده شوند كه مثل ارتودنسي ثابت ارتودنسي اثر خود را بر درمان دندان ها بگذارند.

چقدر طول مي كشد تا با ارتودنسي متحرك درمان شويم؟

مدت زمان پروسه درماني ارتودنسي متحرك، عموما هفت ماه است. اما با توجه به شرايط دهان و دندان‌هاي شما، همينطور شدت و ميزان ناهنجاري آن‌ها احتمال دارد كم يا زياد گردد. به طور معمول، مدت زمان درمان ارتودنسي متحرك، نسبت به ارتودنسي ثابت، كم تر است.

ارتودنسي متحرك چه كاربردهايي دارد؟

  • صاف كردن سطح دندان ها
  • جابه جايي ملايم دندان‌ها براي رسيدن به جايگاه صحيح آن
  • معضلاتي مانند كج يا جلو بودن دندان‌ها و فك را برطرف مي نمايد.
  • در نگهدارنده ها، بعد از درمان به شيوه ثابت، از اين نوع ارتودنسي استفاده مي‌گردد.
  • سيم هاي فانكشنال
  • ارتودنسي نامرئي
  • پلاك هاولي

انواع ارتودنسي هاي متحرك به چه صورت اند؟

منبع: https://www.karajortho.ir/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد