پوسيدگي دندان و ارتودنسي دندان

۲۸ بازديد

پوسيدگي دندان به دلايل متفاوتي مي تواند اتفاق بيافتد. براي درمان پوسيدگي دندان هرچه سريع تر اقدام كنيد. براي درمان پوسيدگي دندان در وهله اول بايد دلايل ابتلا به اين عارضه را پيدا كنيد و پس از آن روش هاي درمان آن را پيدا كنيد.

جالب است بدانيد كه يكي از انواع روش هاي درمان پوسيدگي دندان ارتودنسي دندان است.

چگونه دچار پوسيدگي دندان مي شويم؟

پوسيدگي ناشي از تشكيل پلاك ميكروبي و حمله باكتري ها به ميناي دندان است و به يكباره ايجاد نمي شود بلكه در درازمدت ايجاد شده و كم كم خود را نشان مي دهد. زماني كه بهداشت دهان و دندان رعايت نشود پلاك ميكروبي سفت و سخت شده و تبديل به جرم مي شود.

اين جرم ها مكان خوبي براي فعاليت باكتري ها هستند. در نتيجه فعاليت باكتري ها و اسيدي بودن محيط دهان، مينا آسيب ديده و باكترها به بخش هاي عميق دندان نفوذ مي كنند و علائم پوسيدگي را ايجاد مي كنند.

چه عواملي تاثير پوسيدگي بر دندان ها را بيش تر مي كند؟

بايد بدانيد كه پوسيدگي دندان يك مشكل جدي است و هرقدر هم كه شما مسواك بزنيد و از دندان هايتان مراقبت كنيد ولي باز هم به پوسيدگي دچار شويد. عواملي از جمله:

  • نامرتب بودن دندان ها (كج بودن، روي هم افتادگي دنداني و ...)
  • فاصله بيش از حد بين دندان ها
  • ناهماهنگي بين فكي (جلو بودن يكي از فك ها، عدم تراز فك ها و ....)
  • عدم صرف زمان كافي براي تميز كردن دندان ها
  • بيش از حد مسواك زدن
  • غير اصولي مسواك زدن

مي توانند باعث پوسيدگي دندان شوند.

ارتودنسي دندان چگونه به پيشگيري از پوسيدگي دندان كمك مي كند؟

ارتودنسي  يا (Orthodontics) يكي از قديمي ترين درمان هاي دندانپزشكي است كه به منظم كردن دندان ها و رفع ناهنگاهنگي بين فكي مي پردازد. درمان ارتودنسي دندان مي تواند دندان هاي كج و نامرتب را نظم ببخشد. آن ها را رديف مي كند و با اينكار نه تنها به زيبايي لبخند كمك مي كند بلكه باعث مي شود تمام سطوح دنداني براي تميز شدن در دسترس باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد