مهم ترين اقدامات براي نگهداري استخر در زمستان

۲۷ بازديد

سرويس و نگهداري هميشگي از استخر مخصوصا استخرهاي روباز، در زمستان از اهميت بالايي برخوردار است. اين مراقبت و نگهداري باعث مي شود كه براي راه اندازي مجدد استخر در بهار هزينه هاي كمتري بپردازيد و همچنين از آلودگي آب و يخ زدگي آن در زمستان جلوگيري مي كند.

تميز كردن استخر

قبل از رسيدن روزهاي سرد سال، استخر خود را به صورت دستي و يا با استفاده از جاروهاي رباتيك تميز كنيد. همه شاخ و برگ ها، لجن و ساير موادي كه ممكن است در استخر وجود داشته باشد را برداريد و مطمئن شويد كه كف استخر تميز است. اين امر باعث سهولت در ايجاد تعادل در سطح شيميايي آب و جلوگيري از رشد كپك و جلبك در آن مي شود.

تنظيم سطوح شيميايي آب

قبل از اينكه خدمات نگهداري استخر خود را در زمستان شروع كنيد لازم است تا سطح شيميايي آب را آزمايش كنيد. ميزان قابل قبول براي قلياييت آب بين 80 تا 150 ppm، PH بين 7.2 تا 7.6 و سطح كلر بين 1 تا 3ppm  است. هنگامي كه اين ميزان ها در حد نرمال نبود بايد تنظيمات لازم انجام شود. اما توجه كنيد قبل از اينكه بر روي سطح pH كار كنيد، بايد قليائيت آب را متعادل كرده باشيد.

كم كردن سطح آب استخر

اولين اقدامي كه براي نگهداري و مراقبت از آب استخر در فصل شرما بايد انجام داد، كاهش سطح آب است. اگر در يك محل سرد زندگي مي كنيد بهتر است سطح آب استخر را 10 تا 20 سانتي متر كاهش دهيد. كاهش و تخليه كامل آب استخر در مناطقي كه آب و هوا بسيار سرد است مي تواند باعث منبسط شدن خاك زير استخر و ديواره ها شده و براي ديواره ها مناسب نيست. بنابراين در چنين مواردي به هيچ عنوان آب را كامل تخليه نكنيد.

پوشاندن سطح استخر

نگهداري از آب استخر براي همه استخر ها و در تمامي نواحي به يك صورت نيست و براي مراقبت از آن بايد به موارد زيادي توجه كرد. استخرهايي كه در معرض هواي بيرون قرار دارند بيشتر از ساير استخرها در معرض تغييرات آب و هوا هستند. با خريد روكش هايي براي استخر مي توان از تاثير تغييرات آب و هوايي بر روي استخرهاي روباز جلوگيري كرد.

اين روكش ها تنوع زيادي دارند و در شكل هاي مختلف طراحي مي شوند. حتي امكان سفارش يك روكش مخصوص با ابعاد و سايز دلخواه براي استخر شما وجود دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد