4 تا از مهم ترين كارها براي جلوگيري از يخ زدگي استخر در زمستان

۲۵ بازديد

در اين مقاله به 4 تا از اقدامات مهم براي تعمير و نگهداري استخر در فصل زمستان مي پردازيم.

بررسي كردن فيلترها

مهم ترين نكته در نگهداري از استخر در طول زمستان همين فيلترها هستند. قبل از پايان پاييز، بهترين زمان براي چك كردن و تعويض احتمالي فيلترهاي استخر است. در اين شرايط فيلترهاي استخر خود را به خوبي چك كنيد و در صورت نياز حتما اقدام به تعويض آن كنيد. با انجام اين كار بعد از به پايان رسيدن فصل سرما و هنگام استفاده مجدد از آن، با شرايط بهتري مواجه هستيد.

اضافه كردن مواد شيميايي ويژه آب سرد

براي نگهداري استخر ممكن است نياز به استفاده از برخي مواد شيميايي باشد. شما مي توانيد قبل از پوشاندن استخر، اقدام به اضافه كردن برخي از مواد شيميايي كنيد. برخي از مهم ترين مواد شيمايي براي جلوگيري از يخ زدگي آب استخر در زمستان و نگهداري از استخر در اين شرايط:

  • جلبك و لجن كش هاي هواي سرد كه مانع از رشد جلبك و لجن در استخر مي شوند.
  • مواد شيميايي اكسيد كننده براي خارج كردن دي اكسيد كربن از آب براي كاهش رشد جلبك ها
  • اضافه كردن مواد شيمايي كه براي پاك كردن و زدودن فسفات استفاده مي شوند

خالي كردن آب داخل تجهيزات استخر

معمولا در بسياري از مناطق كه هوا بسيار سرد است، بيشتر اقداماتي كه براي جلوگيري از يخ نزدن آب استخر انجام مي شود، بي ثمر خواهد بود و هر كاري هم كه بكنيد باز آب استخر يخ مي زند.

در چنين شرايطي نه تنها ممكن است آب استخر يخ بزند بلكه آب در داخل تجهيزاتي مانند پمپ، فيلتر، بخاري و ... نيز ممكن است يخ ببندد. بنابراين لازم است كه آب داخل اين تجهيزات را تخليه كنيد تا آب داخل آن ها يخ نبندد. بعد از اينكه آب داخل تجهيزات به طور كامل تخليله شد بايد لوله هايي كه به آنها مي رسد را با يك درپوش مصدود كنيد تا آب به داخل تجهيزات نفوذ نكند.

جمع آوري تمام وسايل جانبي استخر

يك نكته ريز در نگهداري از استخر در زمستان همين مورد است. وسايلي مانند صندلي ها، نرده ها، تيوب ها و خلاصه هرچه كه در محيط استخر هست را جمع آوري كرده و در گوشه اي از انبار قرار دهيد. ممكن است در طول روزهاي سرد به اين وسايل آسيب برسد اما با جمع كردن به موقع آن ها مي توانيد طول عمرشان را افزايش دهيد.

اين نكته را فراموش نكنيد كه براي اينكه به طور قطع از يخ زدگي استخر در فصل زمستان جلوگيري و آن را به درستي نگهداري كرد، بهتر است كه تمام اقدامات بالا را همزمان با هم انجام دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد