راه هاي تغذيه اي عبور از استپ وزني

۲۷ بازديد

در مرحله اول بايد بدانيم كه استپ وزن چيست؟ و چرا دچار استپ وزني مي شويم؟ در مسير لاغري و كاهش وزن در ابتدا با داشتن يك رژيم لاغري اصولي و سالم و همينطور انجام ورزش، شروع به كاهش وزن مي كنيم كه اين خيلي اميدوارانه و خوشحال كننده است. اما اين اتفاق هميشگي نيست و از يك جايي به بعد به دلايل مختلفي با ادامه اين اقدامات لاغر نمي شويم و اين باعث مي شود كه از رژيم گرفتن و ورزش كردن نا اميد نشويم؛ كه به اين حالت استپ وزني مي گويند.

استپ وزن دلايل زيادي دارد كه مهم ترين آنها شامل موارد زير است:

  • هورمون استرس يا همان كورتيزول باعث توقف چربي سوزي و استپ وزن مي شود. پس بايد استرس را از خود دور كنيد.
  • ممكن است به طور ناخواسته متابوليسم بدناتن را كم كرده باشيد كه اين هم از دلايل است وزن است.

راهكارهاي گذر از استپ وزني

براي عبور از استپ وزني و متوقف كردن آن بايد اقداماتي انجام داد كه در ادامه به آنهايي كه مربوط به تغذيه افراد مي شوند، اشاره مي كنيم:

مصرف كربوهيدرات ها را به حداقل برسانيد

طبق مطالعات انجام شده، رژيم هاي كم كربوهيدراتي مانند رژيم كتوژنيك يكي از آن رژيم هايي است كه براي لاغري و كاهش وزن بسيار موثر است. بر اساس نتايج گزارش شده از يك مطالعه يك ساله بر روي تعدادي افراد، آنهايي كه در روز كربوهيدرات را به ميزان 50 گرم يا كمتر مصرف مي كنند، نسبت به آنهايي كه از رژيم هاي سنتي براي كاهش وزن خود استفاده مي كنند؛ وزن بيشتري از دست داده اند.

اين كاهش مصرف كربوهيدرات همچنين بدن را از حالت استپ وزن خارج مي كند اما درباره اين موضوع كه آيا باعث چربي سوزي هم مي شود يا خير، هنوز به پاسخ قطعي اي نرسيده اند.

برنامه لاغري اصولي و منظم داشته باشيد

يك رژيم لاغري اصولي تمام وعده هاي غذايي شامل صبحانه، ناهار، شام و تمامي ميان وعده ها را مي شود. بنابراين فكر استفاده از رژيم هاي لاغري سريع و محدود كننده مانند رژيم شوك را از سرتان بيرون كنيد. زيرا هم نتيجه معكوس دارند و هم سلامتي شما را تحت تاثير قرار مي دهند.

نوشيدن مقدار زيادي آب 

هر چه از فوايد آب بگوييم كم است. نوشيدن آب مي تواند راه حل بسياري از مشكلات و بيماري ها باشد كه در گذر از استپ وزني هم مي تواند به كمك ما بيايد. بنابراين نوشيدن حداقل 8 ليوان آب در طول شبانه روز را به هيچ عنوان فراموش نكنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد