رژيم هاي لاغري سريع چه تاثيري بر لاغري و تناسب اندام ما دارد؟

۲۷ بازديد

امروزه افراد زيادي به چاقي و اضافه وزن دچار شده اند. اين افراد به دلايل مختلفي از جمله تغيير سبك زندگي، كم تحركي و يا خوردن غذاهاي فست فود به چاقي مفرط مبتلا شده اند. از ديگر دلايل چاقي نيز مي توان به پرخوري عصبي نيز اشاره كرد. اين افراد بايد هرچه سريع تر اقدام به لاغري و كاهش وزن كنند. اولين راهي كه براي لاغري و كاهش وزن به ذهن مي رسد، استفاده از رژيم هاي لاغري است. رژيم هاي لاغري نيز انواع مختلفي دارند كه با توجه به نيازهايتان يكي از آن ها را انتخاب كنيد. انواع رژيم هاي لاغري عبارتند از رژيم هاي لاغري سريع و رژيم هاي لاغري اصولي. در اين مقاله قصد داريم درباره انواع رژيم هاي لاغري سريع و تاثير آن ها بر لاغري صحبت كنيم.

يكي از انواع رژيم هاي لاغري عبارت است از:

كاهش وزن اصولي

رايج ترين اشتباهاتي كه افرادي دچار اضافه وزن هستند را اگر شما نكنيد قطعا نتايج شگفت انگيزي را مشاهده خواهيد كرد؛ اين اشتباهات عبارتند از:

  • مصرف ناكافي لبنيات: يكي از گروه هايي غذايي بسيار مهمي كه افراد به مصرف آنها توجه كافي ندارند لبنيات است. لبنيات كم چرب نه تنها نقش به سزايي در سلامت استخوان ها و دندان ها ايفا مي كنند، بلكه با توجه به مطالعات انجام شده در كاهش وزن هم مي توانند موثر باشند. پروتئين موجود در محصولات لبني باعث كنترل اشتها و كلسيم موجود در آن نيز باعث سوزاندن چربي هاي اضافي مي شود؛ بنابراين از مصرف لبنيات كم چرب غافل نشويد.
  • نوشيدن ناكافي آب: استفاده از آب به جاي ساير نوشيدني ها علاوه بر كاهش كالري دريافتي باعث تنظيم اشتها و سوخت و ساز بدن مي شود. نوشيدن حداقل 8 ليوان آب در طول روز كمك شاياني به كاهش وزن مي كند.
  • نداشتن تحرك و فعاليت بدني: بسياري از افرادي كه مبتلا به اضافه وزن هستند حاضر به پيروي از رژيم هاي لاغري سخت هستند اما با بهانه هايي مثل نداشتن وقت، فعاليت بدني و تحرك ندارند. اين در حالي است كه ورزش علاوه بر سوزاندن كالري از بازگشت وزن هم جلوگيري مي كند.
  • مصرف زياد غذاهاي رستوراني و فست فودي: متاسفانه امروزه به دليل تغيير سبك زندگي مصرف فست فودها و غذاهاي رستوراني در اكثر خانواده ها به شدت افزايش پيدا كرده است. معمولا اين غذاها حاوي چربي، قند و كالري بسيار بالايي هستند. طبق تحقيقات انجام شده افرادي كه بيش از دو بار در هفته غذاهاي فست فودي مي خورند در مقايسه با افرادي كه كمتري از يك بار در هفته غذاهاي فست فودي مي خورند 5 كيلوگرم وزن بيشتري دارند.
  • پيروي از رژيم هاي لاغري رايگان: يكي از اشتباهاتي كه بسياري از افراد مي كنند اين است كه از رژيم هاي لاغري آماده و رايگان موجود در فضاي وب و يا رژيم هاي لاغري دوستان و آشنايان خود اقدام به كاهش وزن و لاغري مي كنند. اين افراد علاوه بر اينكه در اكثر مواقع در راه لاغري و كاهش وزن شكست مي خورند بلكه عوارضي را هم جبران مي كنند. اگر به دنبال كاهش وزن با رژيم لاغري هستيد تنها راهي كه درست است اين است كه از يك متخصص يا مشاوره تغذيه كمك بگيريد ولاغير!

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد