چه اقداماتي براي گذر از استپ وزني انجام دهيم؟

۳۲ بازديد

در ابتداي كار لازم مي دانيم تا درباره استپ وزن و انواع آن توضيحاتي را در اختيار شما قرار دهيم. هنگامي فرد به اصطلاح دچار استپ وزني شده است كه با وجود داشتن رژيم لاغري و انجام ورزش، هيچ گونه تغييري در وزن خود نداشته باشد. استپ وزني شامل دو دسته استپ وزني كاذب و استپ وزني واقعي مي شود.

استپ وزن كاذب زماني اتفاق ميفتد كه وزن فرد به دلايل مختلفي كنده شده است. اين كندي به صورت موقتي بوده است و با برطرف كردن عوامل ايجاد آن، فرد از استپ وزني خارج مي شود. زماني فرد دچار استپ وزن واقعي شده است كه كاهش وزن به دليل سازگاري متابوليكي بدن با شرايط، متوقف شده است و براي خارج شدن از اين وضعيت بايد يك سري اقداماتي انجام داد.

راهكارهاي گذر از استپ وزني

براي از بين بردن استپ وزني بايد يك سري اقدامات انجام داد كه تعدادي از آنان تغذيه اي بوده و برخي ديگر اقدامات ديگري است.

افزايش مدت زمان يا شدت ورزش 

يكي از روش هايي كه مي توان با آن از استپ وزني خارج شد، افزايش مدت زمان و يا شدت ورزش است. البته لازم به ذكر است كه بهترين راهكار براي خارج شدن از حالت استپ وزني، انجام ورزش هاي قدرتي است.

كالري شماري داشته باشيد

يكي از دلايل استپ وزن افزايش مصرف كالري است. كالري شماري و كاهش مصرف كالري وزن شما را از حالت استپ خارج مي كند.

بر استرس خود كنترل داشته باشيد

استرس باعث افزايش ترشح هورمون كورتيزول يا همان هورمون استرس مي شود كه وجود مقدار زيادي از اين هورمون در بدن باعث توقف چربي سوزي مي شود. بنابراين اگر بر استرس خود كنترل داشته باشيد مي توانيد اين مرحله را پشت سر بگذاريد و دوباره كاهش وزن را شروع كنيد. تعدادي از روش هاي كنترل استرس به شرح زير هستند:

  • مديتيشن كردن
  • ورزش كردن
  • خواب كافي
  • صحبت با خانواده و دوستان
  • عدم مصرف زياد قهوه
  • گوش دادن به موسيقي آرامبخش

مواد خوراكي ناسالم را از برنامه غذايي خود حذف كنيد

با حذف كردن كامل تنقلات و مواد خوراكي ناسالم مثل چيپس، پفك، شكلات و ... و همينطور جايگزيني آن ها با تنقلات سالم مانند ميوه، ذرت بوده داده بدون نمك و ... از حالت استپ وزني خارج مي شويد.

روزهاي آزاد در رژيم خود داشته باشيد

يكي از روش هاي شكستن استپ وزني اين است كه در طول رژيم لاغري خود در هر 10 روز، يك روز را به عنوان روز آزاد داشته باشيد و غذا و نوشيدني هاي دلخواه خود را مصرف كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد