انجام ارتودنسي دندان به چه كساني پيشنهاد نمي شود؟

۳۱ بازديد

زيبايي چهره فرد تا حد زيادي به زيبايي دندان ها وابسته است تا اين حد كه دندان هاي زيبا و منظم مي توانند زيبايي و جذابيت لبخند را تضمين كنند و برعكس، دندان هاي به هم ريخته و نامرتب ممكن است زيبايي ظاهر و لبخند افراد را به خطر بيندازند. يكي از روش هاي زيبا سازي و مرتب كردن دندان ها، ارتودنسي دندان است كه پس از انجام ارتودنسي، ظاهر بيمار تا حد زيادي تغيير مي كند و به كمك آن مي توان حتي شديدترين مشكلات و ناهنجاري ها را درمان كرد.

روش هاي انجام ارتودنسي دندان

ارتودنسي در حالت كلي به 2 دسته ارتودنسي ثابت و ارتودنسي متحرك تقسيم بندي مي شود. در ارتودنسي ثابت همانطور كه از نامش پيداست، بريس هاي ارتودنسي توسط متخصص ارتودنسي در كرج و ساير شهرها به كمك چسب مخصوصي بر روي دندان ها چسبانده شده و ثابت مي شوند. اين بريس ها تا پايان درمان بر روي دندان قرار مي گيرند و امكان درآوردن آنها وجود ندارد. ارتودنسي ثابت شامل ارتودنسي ثابت فلري سنتي، ارتودنسي پشت دنداني يا لينگوال، ارتودنسي سراميكي و ارتودنسي خودتنظيم ديمون مي شوند.

در ارتودنسي متحرك، پلاك هاي ارتودنسي به دندان هاي بيمار نمي چسبند و او مي تواند براي غذا خوردن يا شركت در يك مهماني به طور موقتي بريس ها را از دهان خود خارج كند. ارتودنسي اينويزيلاين يا نامرئي را مي توان مثالي از ارتودنسي هايي دانست كه با استفاده از پلاك هاي غيرثابت يا متحرك انجام مي شوند.

انجام ارتودنسي براي چه كساني مناسب نيست؟

افرادي كه بهداشت دهان و دندان را رعايت نمي كنند: ارتودنسي يك درمان زمان بر بوده و هنگامي كه در طول درمان با ارتودنسي ثابت به بهداشت دهان و دندان خود توجه نكنيد، احتمال تغيير رنگ دندان ها و پوسيدگي دندان در حين يا پس از درمان وجود دارد.

تحليل ريشه دندان: درمان ارتودنسي براي افرادي كه ريشه دندان هايشان تجزيه شده است، مناسب نيست و بايد از ساير روش هاي درماني براي اصلاح وضعيت دندان هاي خود استفاده كنند

افراد مبتلا به بيماري شديد لثه: در صورتي كه مبتلا به بيماري لثه هستيد بايد با مشاوره متخصص لثه تحت درمان ارتودنسي دندان قرار بگيريد.

پوسيدگي دندان: قبل از شروع درمان ارتودنسي بايد همه دندان هاي شما سالم باشند. بنابراين حتما قبل از شروع درمان به يك دندانپزشك مراجعه كنيد و تمام مشكلات مربوط به پوسيدگي دندان، عفونت دندان و .. را حل كنيد.

مدت زمان درمان ارتودنسي

درباره مدت زمان درمان ارتودنسي دندان عواملي مانند نوع و شدت ناهنجاري، وضعيت بيمار، نوع ارتودنسي تاثيرگذار هستند. درنتيجه به طور قطعي نمي شود مدت زماني براي ارتودنسي دندان تعيين كرد. اما به طور كلي ارتودنسي بين ۶ ماه تا ۳ سال طول مي كشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد