نكات و مراقبت هاي قبل و بعد از كاشت ايمپلنت دندان

۲۸ بازديد

يكي از چيزهايي كه درباره اين روش درماني بايد در نظر گرفت اين است كه قبل از ايمپلنت دندان از دندانپزشك خود بخواهيد تمامي مراحل درمان را براي شما شرح دهد و جوانب مثبت و منفي آن را براي شما بازگو كند. اين نكته را فراموش نكنيد كه در صورت ابتلا به بيماري خاصي با مصرف هرگونه دارويي، به پزشك خود اطلاع دهيد.

قبل از شروع درمان ايمپلنت دندان، بايد هر گونه مشكل و بيماري دهان و دنداني اعم از پوسيدگي دنداني رفع شود زيرا قبل از كاشت ايمپلنت بايد محل مورد نظر عاري از هرگونه عفونت و آلودگي باشد.

دندانپزشك قبل از انجام كاشت ايمپلنت دندان نياز به اسكني از دهان شما دارد. او با كمك اين تصاوير، درباره ارتفاع و ضخامت استخوان فك، محل عبور اعصاب و ... اطلاع پيدا مي كند و بهترين سايز ايمپلنت و همچنين محل قرار گيري ايمپلنت ها را مشخص مي كند.

جراحي ايمپلنت نيازي به بيهوشي بيمار ندارد و صرفا با بي حسي انجام مي شود.(مگر در شرايط استثنا) بعد از بيحسي لثه، جراح با استفاده از ابزار مخصوصي يك برش در لثه ايجاد مي كند و يك حفره در استخوان فك براي قرار دادن ايمپلنت دندان به وجود مي آورد.

زمان جايگذاري دندان از دست رفته معمولا با گذشت 2 تا 6 ماه پس از كشيدن دندان است كه به آن ايمپلنت تاخيري گفته مي شود. يك روش ديگر براي كاشت ايمپلنت دندان وجود دارد كه به آن ايمپلنت فوري مي گويد و در آن روش، دندانپزشك دندان آسيب ديده را مي كشد و بلافاصله ايمپلنت را قرار مي دهد.

مراقبت هاي بعد از كاشت ايمپلنت

  • چون عمل جراحي با بي حسي موضعي انجام مي شود، بعد از جراحي نياز است تا بيمار به منظور از دست دادن اثرات بي حسي استراحت كند.
  • در صورت بروز درد، ممكن است دندانپزشك مصرف مسكن را تجويز كند.
  • عمل جراحي اگر با بي حسي انجام شوند بيمار مي تواند پس از كاشت ايمپلنت دندان به خانه بازگردد. اما اگر در طي جراحي بيمار بيهوش شده باشد، نياز به اقامت چند ساعته در مطب و با كمك يك همراه است.
  • تا مدتي نياز است كه بيمار از غذاهاي نرم استفاده كند و تا قبل از بين رفتن اثرات بي حسي، از مواد غذايي يا نوشيدني هاي داغ استفاده نكند.
  • در رعايت بهداشت دهان و دندان خود بيش از پيش كوشا باشيد.

هزينه ايمپلنت دندان

ايمپلنت دندان يكي از گران ترين خدمات دندانپزشكي است ولي نمي توان يك عدد مشخص را به عنوان قيمت براي آن مشخص كرد. عوامل مختلفي در قيمت ايمپلنت دندان تاثيرگذار است كه تعدادي از آنان به شرح زير است:

  • وضعيت استخوان فك
  • تعداد دندان هاي از دست رفته يا پوسيده شده
  • نوع پروتز
  • نوع مناسب ايمپلنت براي بيمار
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد