درمان ناهنجاری های فکی بدون جراحی چگونه است؟

۱۰ بازديد

ناهنجاری های فک یکی از رایج ترین اختلالات است که افراد زیادی درگیر آن هستند و انواع مختلفی دارد. این ناهنجاری ها با 2 روش ارتودنسی دندان و جراحی فک قابل انجام است و انتخاب بهترین روش بین این روش ها، به شدت ناهنجاری و همچنین سن بیمار بستگی دارد.

درمان ناهنجاری فک بدون جراحی

ارتودنسی دندان با استفاده از دستگاه ها و روش های مختلف خود قادر است علاوه بر ناهنجاری های دندانی، مشکلات مربوط به فک را نیز بهبود ببخشد و یا کاملا درمان کند. یک متخصص ارتودنسی با تجربه و متبحر، با توجه به شرایط دندان های فرد، بهترین روش درمان ارتودنسی را به فرد پیشنهاد می دهد. روش های مختلف ارتودنسی که برای درمان مشکلات فکی مورد استفاده قرار می گیرند شامل ارتودنسی متحرک و ارتودنسی ثابت است.

ارتودنسی متحرک

در این روش همانطور که از نامش پیداست، از دستگاه های قابل تنظیم و متحرک برای اصلاح موقعیت دندان ‌ها و فکین استفاده می ‌شود. از آنجایی که ارتودنسی دندان یک پروسه طولانی مدت است و احتیاج است به مراجعات متععدی به کلینیک دندانپزشکی داشته باشید، بهتر است به کلینیکی مراجعه کنید در نزدیکی محل سکونت شماست. اگر در کرج زندگی می کنید مراجعه به متخصص ارتودنسی در کرج می تواند تصمیم بهتری باشد.

ارتودنسی ثابت

در این روش، دندان ها با استفاده از سیم و براکت های ارتودنسی در موقعیت صحیح خود قرار می گیرند. این روش در طول یک دوره زمانی معمولا ۱ تا ۳ سال، با حرکت دادن دندان‌ ها به مکان‌ های مورد نظر، موقعیت فکی را به حالت صحیح تغییر می ‌دهد.

چه زمانی از روش جراحی فک برای درمان استفاده می شود

درست است که درمان ارتودنسی در هر سنی می تواند انجام شود اما پیشنهاد می شود در سنین پایین تر اقدام به درمان کرد تا دندان ها راحت تر حرکت کرده و طول درمان کمتر شود. اما اگر فرد در سنین بالاتر به درمان ناهنجاری فکی پرداخته و این مشکلات شدید باشند، دیگر فقط با ارتودنسی نمی توان آن را درمان کرد.

اگر تفاوت بین دو فک بسیار زیاد باشد، ابتدا به مدت ۶ ماه تا یک سال باید ارتودنسی انجام شود تا شرایط دندان‌ ها برای جراحی فک آماده شود. به طور کلی، شخص دارای ناهنجاری فکی باید ابتدا دندان‌ های خود را به گونه‌ ای تنظیم کند که پزشک بتواند او را برای جراحی معرفی کند. در افراد بالغ که ناهنجاری ‌های فک دارند و تکامل استخوان ‌ها به پایان رسیده است، جراحی فک همراه با ارتودنسی ضروری است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.