آیا بدون سیم کشی هم می توان ارتودنسی انجام داد؟

۱۷ بازديد

ارتودنسی دندان درمانی است که برای درمان مشکلات و ناهنجاری های فک و دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما درمان با استفاده از سیم کشی دندانها برای خیلی از افراد ناخوشایند است. حتی هستند کسانی که به دلیل ظاهر نامناسب این سیم کشی ها، از انجام درمان ارتودنسی خود منصرف شده اند. اما روشی نوین در صنعت ارتدونسی به وجود آمده که این مشکل را حل کرده است و به آن ارتودنسی نامرئی گفته می شود.

ارتودنسی نامرئی چیست و چه مزایایی دارد

ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین، یک روش پیشرفته در حوزه‌ دندانپزشکی است که به شما امکان می ‌دهد دندان ‌های خود را بدون نیاز به بریس ‌های سیمی ثابت بهبود دهید. این تکنیک جدید، با استفاده از پلاک های متحرک شفاف و مخصوصی که برای هر فرد به طور اختصاصی طراحی می شود، به منظم کردن دندانها می پردازد.

یکی از مزایای منحصر به فرد این روش، امکان متحرک بودن ابزارهای آن است. به عبارت دیگر، شما به راحتی می‌ توانید هنگام نیاز، آن را از دهان خود خارج کنید. این ویژگی بسیاری از افراد را جذب خود می ‌کند که در برخی موقعیت‌ های خاص نمی‌ خواهند براکت‌های ارتودنسی را در دهان داشته باشند. همچنین مول مدت درمان ارتودنسی با ارتودنسی اینویزیلاین به نسبت ارتودنسی ثابت کوتاه تر است زیرا از ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف برای درمان مشکلات خفیف استفاده می شود.

به عبارت دیگر، ارتودنسی‌ ثابت سنتی عموما برای حل مشکلات دندانی پیچیده‌ تر مورد استفاده قرار می‌ گیرد، اما این روش متحرک به طور ویژه برای مواردی که نیاز به اصلاح های نسبتا ساده دارند، عالی عمل می‌ کند.

ارتودنسی نامرئی برای چه افرادی مناسب است؟

ارتودنسی بدون سیم به عنوان ارتودنسی نوجوانان و بزرگسالان شناخته شده است که با مشکلات دندانی جزئی یا متوسط مواجه هستند. این گروه افراد می ‌توانند از فواید و ویژگی ‌های این تکنیک پیشرفته بهره‌ مند شوند و در عین حال از زحمات و محدودیت‌ های مرتبط با بریس ‌های سیمی راحت شوند.

درمان با ارتودنسی بدون سیم به عنوان راهی برای حل مشکلات و عوارض دندانی زیر نیز به‌ کار می‌ رود:

  • مشکلات گاز گرفتن و فشار آوردن بر روی دندان ‌ها
  • شلوغی دندان‌ هایی که به‌ طور غیرطبیعی به یکدیگر نزدیک هستند و این شلوغی باعث تغییر موقعیت و تراز نامناسب آن‌ها شده است.
  • دندان‌ هایی که با یکدیگر فاصله‌ زیاد دارند.
  • افرادی که با دندان‌ های کج و نا منظم دست و پنجه نرم می‌ کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.